Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av alle varer, produkter og tjenester fra vår nettbutikk.

www.kampsportnettbutikk.no Ved salg til forbruker anvender nettbutikk de obligatoriske punktene under gjeldende lov.

Eieren av nettbutikk er:

PRESTIGE SPORT AS

Søndre Kullerød 6
3241 Sandefjord

Org nr. 929 141 733

Mobil: +47 908 08 678
Epost: post@kampsportnettbutikk.no

Generelt

Vi selger varer, produkter og tjenester, til privatpersoner og bedrifter i Norge. For å handle hos oss, må du har fylt 18 år. Dersom du er under 18 år, må du ha samtykke for kjøpet ditt av en foresatt.

Bestilling

Bestilling skjer via vår hjemmeside www.kampsportnettbutikk.no. Dersom du har spørsmål rundt hvordan du bestiller, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice ved å sende en mail til post@kampsportnettbutikk.no. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår, og at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister.

Ved bestilling er kjøpet bindende først når vi bekrefter bestillingen, gjennom en faktura som du får på din registrerte e-postadresse. Ved eventuelle feil på for eksempel pris, lagerdifferanser, leveringstid osv. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Dette innebærer blant annet at om et produkt i butikk assortiment har utgått, eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig innenfor rimelige tiltak, Vi er ikke skyldig å oppdrive et slikt produkt, til tross for at kunden har bestilt det. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering, kan du selvfølgelig avbestille ordren din, uten kostnad.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, ikke i kombinasjon med hverandre.

Betaling

I kassen kan du velge mellom flere betal måtene. Alle betalingsmåter kan håndteres av Faktura (for B2B) og Klarna,Vipps (for B2C).

Vi garanterer at de betalingsmåter som tilbys på nettbutikken er trygge.

Dersom kjøperen bruker kredittkort debetkort eller vipps ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Konto blir belastet samme dag som varen sendes.

Vi håndterer aldri kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med Vipps og kort utstedt i Norden.

Samtlige priser oppgis i norske kroner, inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tilkommer, avhengig av distanse og hvilket fraktalternativ er velges ved bestilling.

Integritetspolicy

Vi bruker Integritetspolicy på sine nettsider. Mer informasjon finner du i vår Integritetspolicy (LINK).

Copyright

Alt innhold på denne nettsiden, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen software, tilhører www.kampsportnettbutikk.no eller våre leverandører, og er beskyttet av norske og internasjonale lover om opphavsrett.

Frakt & Levering

Vår leveringstid er normalt 4-10 arbeidsdager på alle varer som er tilgjengelig på lager. For varer som er laget spesielt for individuelle bestillinger, er det opptil 30 dagers leveringstid. Leveringstiden regnes fra dagen etter at du la inn bestillingen, forutsatt at vi har varen på lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager, overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet.

Vi kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt, eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg, kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte, dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer med HeltHjem, Bring, Posten, Postnord

HeltHjem

Levering på døren – HeltHjem

Levering kan gjøres til postkassen, dørmatten, tomtegrensen, porten, leilighet. Levering skjer på hverdager (ikke røde). HeltHjem sender SMS når pakken er levert.

Levering til hentested – f.eks. en lokal matforretning. Du vil motta en sms med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 14 dager, sendes den i retur.

Postpakke

Levering til hentested – Postnord, Posten, Bring

Forsendelsen ankommer ditt nærmeste hentested, f.eks. en lokal matforretning. Du vil motta en sms med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 14 dager, sendes den i retur.

Hjemmelevering

Levering på døren – Postnord, Posten, Bring

Levering gjøres til tomtegrensen, dersom du bor i enebolig, og til porten, dersom du bor i leilighet. Levering skjer på hverdager (ikke røde). Leverandør kontakter deg for å booke tid for levering. På de fleste steder, kan man velge enten dag- eller kveldslevering, men på visse steder kan man kun velge en av delene.

Transportansvar

Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg, er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss, er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader

Er produktet skadet ved leveringstilfellet, bør dette meldes fra om så fort som mulig til kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør, må vi anmelde transportskaden til denne innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig, innenfor denne tiden. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt, med en gang du mottar varen.

Dersom skaden er synlig, er det enklest om du sier ifra til sjåføren ved mottakelsen av forsendelsen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen, slik at reklamasjonen skal kunne håndteres riktig.

Om du for eksempel får en pakke du ikke har bestilt, skal kundeservice kontaktes. Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker kostnadsfritt.

Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager, før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp, og vil returnere varen, må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut, regnes ikke innenfor angreretten.

Retur, angrerett og garanti

Retur av varer

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med kjøpet ditt, kan du enkelt sende den i retur til oss, og få pengene tilbake.

Slik gjør du en retur:

Legg varen du vil returnere. Husk at varen må være i originalforpakningen og returfraktslappen kan ikke limes til original værepakningen. Vi anbefale å ha ekstra pakning eller bruke den gamle som er teipet skikkelig.

Bestill Return pakken. Ta vare på kvitteringen som returbevis.

Fest returfraktslappen over den gamle fraktseddelen.

Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken.

Bytte et produkt

Om du vil bytte en vare, returnerer du den til oss, hvorpå du får pengene tilbake. Du legger selv en ny bestilling på produktet du ønsker å bytte til. Du har angrerett i 14 dager fra den dagen du mottar varen din, og åpent kjøp i 365 dager.

Angrerett

Når du handler hos, har du rett til å åpne varen din. Angreretten gjelder imidlertid ikke varer som var brukt. En avgift kan dras av fra din tilbakebetaling, dersom varen returneres i ødelagt tilstand. Les mer om dette nedenfor.

Dersom du angrer kjøpet ditt, kan du returnere varen og få pengene tilbake. I henhold til kjøpsloven, vi tilbyr angrerett i 14 dager. Angreretten gjelder fra og med den dagen du mottar pakken din.

Produkter i ødelagt tilstand

Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å gjøre et prisavdrag, motsvarende verditapet som har oppstått i sammenheng med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke returneres i en uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som vurderer om en retur kan gjennomføres.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatningsvare eller at kjøpet heves.

Vi selges produktene med to år reklamasjonsfrist for feil/mangler, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Selger forbeholder seg retten til å kunne utbedre eventuelle feil og mangler eller foreta en omlevering.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes selgeren muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes selger skriftlig via e-post.

Reklamasjon og garanti

Vi selger alle varer med 2 års garanti.

Kjøpsloven.

Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice.  Du vil bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen.

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av oss. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Rabattkoder

Innløse rabattkode

Ønsker du å benytte deg av en rabatt eller kompensasjonskode ved en bestilling hos oss, gjør du følgende:

Legg produktene dine i handlekurven, og gå til kassen

Skriv rabattkoden inn og aktivere

OBS! Dersom koden ikke fungerer, dobbeltsjekk at du har stavet rabattkoden riktig, og at du har brukt store og små bokstaver på riktig måte. Rabattkuponger kan ikke brukes sammen med andre kampanjer og rabatter.

Vilkår ved bruk av rabattkoder

Kompensasjons og erstatningskoder fra kundeservice, gjelder kun for ett kjøpstilfelle. For å være gyldig, må koden angis i kassen, før du betaler. Du kan ikke registrere koden etter gjennomført kjøp. Det er kun mulig å bruke én rabattkode per kjøp

Hver rabattkode har en fastsatt gyldighetstid. Det er ikke mulig å forlenge gyldighetstiden, eller å aktivere en rabattkode etter at gyldighetstiden er utløpt.

Dersom du har valgt å returnere en vare, der en rabattkode ble anvendt ved kjøpstilfellet, vil du motta en erstatningskode på samme verdi

Tvister

Klagemål eller synspunkter om vår tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via e-post post@kampsportnettbutikk.no. Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.

Kontakt

PRESTIGE SPORT AS

Søndre Kullerød 6
3241 Sandefjord

Org nr. 929 141 733

Mobil: +47 908 08 678
Epost: post@kampsportnettbutikk.no

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.

Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.